Warszawa | wtorek, 28 lipca 2020 r.

Baza Danych Odpadowych ( BDO ) w praktyce – warsztaty dla wytwórców odpadów. Szkolenie on-line

Uwaga! – szkolenie składa się z 2 modułów – niezbędna teoria + praktyka

Program szkolenia:

Blok I. Podstawy teoretyczne niezbędne do prawidłowego funkcjonowania firmy
w BDO:

  • Podstawowe definicje w gospodarce odpadami niezbędne do poprawnego funkcjonowania firmy w BDO,
  • Zwolnienia z ewidencji odpadów oraz z rejestracji w BDO,
  • Kiedy mamy do czynienia z instalacją i czy dla mojej firmy wymagane jest pozwolenie na wytwarzanie odpadów?
  • Ewidencja odpadów – podstawowe zasady, które nie wynikają z BDO, a których należy przestrzegać,
  • Kiedy wymagane jest zezwolenie na zbieranie odpadów?
  • Co powinienem wiedzieć i czego wymagać od transportującego odpady oraz odbiorcy odpadów?
  • Terminy i sankcje – czyli podsumowanie najważniejszych dat i sankcji, które zawiera ustawa o odpadach oraz podpowiedź jak ich uniknąć.

Blok II. Praktyka – warsztaty BDO:

  • Logowanie do BDO,
  • Podstawowe funkcjonalności systemu BDO,
  • Wnioski rejestrowe i aktualizacyjne w BDO,
  • Użytkownicy w BDO – nadawanie uprawnień,
  • Dane firmy w BDO,
  • Miejsca wytwarzania odpadów – dodawanie, usuwanie, modyfikacja,
  • Omówienie praktycznych przypadków w BDO – wytwarzanie odpadów poza instalacją, wytwarzanie odpadów w związku z prowadzeniem instalacji, zbieranie odpadów,
  • Omówienie szczególnego przypadku w BDO – firma wytwarzająca odpady poza swoim zakładem – w miejscu świadczenia usług (serwis, naprawy, konserwacja, remonty, sprzątanie itd.),
  • Ewidencja odpadów – omówienie całego procesu przekazywania odpadów od momentu wystawienia KPO, aż do przekazania odpadów do jego odbiorcy. Omówienie każdego statusu KPO,
  • Ewidencja odpadów – uproszczona i pełna, zasady prowadzenia Kart Ewidencji Odpadów, stany magazynowe odpadów, bilans wytwarzanych i przekazywanych odpadów,
  • Ewidencja odpadów na papierze – kiedy dopuszczalna? Jak taka ewidencja ma się do danych zawartych w systemie BDO?
  • Sprawozdania w BDO – zasady, terminy, praktyczne wskazówki dotyczące sporządzania dokumentacji,
  • Błędy w BDO – omówienie najczęstszych pomyłek i omówienie metod ich korekty
    (m. in. korekty danych w KPO, w KEO itd.),
  • Kontrola WIOŚ w firmie dot. gospodarki odpadami i prowadzenia BDO – na co zwracać uwagę? Co konkretnie kontrolować może inspektor WIOŚ? Jak ustrzec się ewentualnych błędów?
  • Podsumowanie i dyskusja, omówienie przypadków i problemów przedstawionych przez uczestników szkolenia.

Informacje organizacyjne:

Mail z linkiem do szkolenia zostanie wysłany na dzień przed i w dniu szkolenia. Nie trzeba instalować żadnych programów. Do udziału w szkoleniu wystarczy, aby uczestnik posiadał komputer z dostępem do internetu (wskazane tzw. stałe łącze internetowe), kamerą (wbudowana w komputer, np. laptop, lub zewnętrzna) oraz głośniki i mikrofon (wbudowane w komputer – laptopy mają wbudowane głośniki i mikrofon, można ewentualnie podłączyć do komputera słuchawki z głośnikiem).

W celu sprawdzenia możliwości technicznych udziału w szkoleniu prosimy o kontakt, nasi konsultanci chętnie pomogą i przetestują połączenie.

  • Termin, miejsce i koszt szkolenia w przypadku szkolenia „zamkniętego”:

Na życzenie Zleceniodawcy możemy ustalić dogodny termin szkolenia zamkniętego.

Wypełniony formularz zgłoszeniowy prosimy przesłać e-mailem na adres krzysztof.pietrzak@meritumnet.pl